Ho Chi Minh – muzea warte zobaczenia

ho-chi-minh-front

Nasza podróż do Wietnamu rozpoczęła i zakończyła się w tym samym miejscu. Przez dwa tygodnie wakacji byliśmy również w środkowej i północnej części, dzięki czemu mogliśmy zaobserwować różnorodność tego kraju. Dziś jednak zabieram Was do Ho Chi Minh, które zupełnie inaczej odebrałam na początku i końcu podróży.

Samo dotarcie do Wietnamu było dość męczące. Pierwszy lot z Zurychu do Dubaju trwał około cześciu godzin. Tam na lotnisku spędziliśmy noc, a następnie odbyliśmy mniej więcej tak samo długą podróż do Ho Chi Minh. Dodatkowo pięciogodzinna różnica czasu sprawiła, że czuliśmy się dość skołowani. Po dojeździe do hotelu postanowiliśmy od razu pójść na kolację, a potem spać, aby następnego dnia być pełnymi sił i chęci do zwiedzania miasta.

No to Sajgon

Miasto, które dawniej (do 1976 r.) nosiło nazwę – Sajgon, leży w południowej części kraju. W latach 1954-1975 było stolicą Republiki Wietnamu, a po upadku Wietnamu Południowego dostało nową nazwę od imienia lidera pólnocnowitnamskich komunistów Ho Chi Minha. Miasto jest ważnym ośrodkiem przemysłowym i węzłem komunikacyjnym. Ho Chi Minh podzielone jest na 22 dzielnice. Swoje nazwy posiadają jedynie 5 wiejskich i 5 miejskich, reszta ponumerowana jest od 1-12. W 2015 roku miasto posiadało 8,224 mieszkańców. Jak możecie sobie wyobrazić przy takiej liczbie obywateli ruch uliczny jest ogromny!

Katedra Notre Dame i Główna Poczta

Muzeum Wojny Amerykańskiej (War Remnants Museum)

Przed budynkiem zgromadzono liczne powietrzne i lądowe pojazdy wojskowe. Na trzech piętrach Muzeum znajdują się głównie fotografie przedstawiające nieludzkie okrucieństwa jakie miały miejsce podczas wojny. W końcu mogliśmy zobaczyć, choć ubraną w propagandę, ale jednak wietnamską wersję wojny z Amerykanami. Szczerze mówiąc, to własnego dziecka nie zabrałabym do tegoż muzeum. Prezentowane zdjęcia zawierają sceny egzekucji, tortury oraz ofiary. W jednej z sal możemy obejrzeć jakiego okrucieństwa dokonał „agent orange”. Nazwano tak użyte przez Amerykanów silnie toksyczne chemikalia, które nie tylko przyniosły śmierć, ale i liczne wielopokoleniowe deformacje ciała. Prezentowane w Muzeum wystawy na pewno poruszają, szokują i mocno zapadają w pamięć.

Pałac Zjednoczenia/Niepodległości (The Independence Palace)

W dawnej siedzibie Prezydenta Wietnamu Południowego mieści się dziś muzeum. Budynek składa się z czterech pięter głównych. Wystrój i wyposażenie nie uległy zmianie od czasu kapitulacji południa. Możemy zobaczyć jak wyglądał gabinet prezydencki, sale konferencyjne, apartamenty prywatne, sala bankietowa, kuchnia, a nawet kino.

Pod Pałacem znajdują się rozległe bunkry. To w nich mieściło się wojenne centrum dowodzenia. Budynek Pałacu okala zadbany ogród, w którym możemy znaleźć czołg i samolot.

ho-chi-minh-inde7

Godziny otwarcia: rano: 7:30 – 12:00, po południu: 13:30 – 17:00
Wstęp: 15.000 VND
Strona www: http://warremnantsmuseum.com/

Fajnie tak sobie powspominać!

Pozdrawiam

Podpis

Źródła: Wikipedia, Onet.podróże, Travelmaniacy.pl, Wędrówki ze smakiem

(Visited 29 times, 1 visits today)

Werka Pietruszka

Uzależniona od szydełkowania kreatywna miłośniczka podróżowania.